Hoe ik mijn eerste maand beleefd heb

10 juni 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Op dit moment zit mijn eerste maand in Zuid Afrika er alweer op. Zoals je hebt kunnen lezen waren mijn eerste weken zeer geslaagd. De weken hierna werkte ik natuurlijk twee dagen en op mijn vrije dagen ging ik eropuit. Na wat eten en drinken gehaald te hebben bij Food Lovers Market heb ik heerlijk een middag in Company's Garden gezeten, (een park op 10 minuten lopen) omringd door eekhoorns.

Aan het eind van de derde week kreeg ik helaas erge griep te pakken. Het hele weekend heb ik op bed gelegen en daarna was ik gelukkig weer een beetje opgeknapt. Tijdens dit weekend kwam ik erachter op wat voor goede plek ik terecht ben gekomen. Iedereen zorgt voor me en vraagt elke keer hoe het met me gaat. Het grappige wat ik ontdekte is dat op alle medicijnen die ik heb gekocht tekst in het Afrikaans staat, wat een geweldige taal is dit.

Ook op stage gaat alles goed. Ik wordt nog steeds ingewerkt en weet nog niet alles natuurlijk maar het gaat de goede kant op. Na drie weken vroeg mijn manager al of ik mijn eigen shifts wilde draaien en ze vroeg natuurlijk ook aan mijn collega of ik dit al zou kunnen. Die donderdag was het dan zover, en alles ging goed gelukkig!

Aangezien het goede vrijdag was waren mijn klasgenoten vrij en toevallig had ik ook een vrije dag. Eerst hebben we even rondgelopen bij Waterfront om vervolgens de uber te nemen naar Harbour Bay Market in Hout Bay. Een heel leuk marktje voor souvenirs en lekker eten. Mijn eerste souvenir is ook binnen, een zilveren kettinkje met Afrika. Tijdens het paasweekend was het erg druk in het hostel, dus hard gewerkt.

Even een leuk nieuwtje tussendoor: van 12 juni tot 19 juni komt mijn vader me hier opzoeken!

De week erna was mijn klasgenoot op bezoek die stage loopt in een andere plek in Zuid Afrika. De eerste avond hebben we met z'n vieren heerlijk gegeten bij Grand Africa Beach, een restaurant op het strand. De volgende dag hadden we besloten om 's ochtends Lion's head te beklimmen. Na een klim van ongeveer een uur, wat best wel een overwinning voor mij was zijn we dan boven. Wat een geweldig uitzicht is dit zeg, wauw. Het is misschien wel het meest gave wat ik ooit in mijn leven gedaan heb! Aangezien Waterfront een plek is waar je wel geweest moet zijn als je in Kaapstad bent, gaan we daar 's middags heen. Ik was hier al vaker geweest maar het blijft een mooie plek. Dit keer zagen we ook een platform met zeeleeuwen, erg schattig. Mijn klasgenoot wil het meeste uit haar tijd hier halen dus haar laatste dag gaan we alweer vroeg alweer op pad. Eerst ontbeten op Longsreet, daarna naar Slave Lodge geweest (museum over slavernij), daarna naar District 6 museum en in de middag naar Kirstenbosch. Dit is een heel mooi groot park net buiten de stad waar we een rondleiding hebben gehad. Het waren vermoeiende maar zeer geslaagde dagen.