Mijn eerste week in Zuid Afrika

4 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een lange vlucht ben ik dan aangekomen in Kaapstad. Helaas mijn bagage nog niet, dat werd een dag later gebracht. Een taxi op het vliegveld kwam me ophalen en na een half uurtje was ik in het hostel. De plek waar ik de komende 4,5maand door zal gaan brengen. Gelijk bij binnenkomst voelde het goed, ik werd heel aardig ontvangen. Omdat ik een lange vlucht had gehad ben ik ff gaan liggen op bed om bij te komen. De eerste avond ben ik uit eten gegaan met twee klasgenoten die ook hun stage lopen in Kaapstad.

Aangezien ik de hele week vrij heb gekregen kon ik mooi de omgeving gaan verkennen. De eerste plek waar ik heen ging is Sea Point, mooie plek met een strand waar je heerijk kunt zitten. ‘S avonds was de start van The International Jazz Official waar ik samen met een aantal collega’s heen ben geweest. Na een tip van mijn manager ben ik donderdag op gratis wandeltour gegaan naar de wijk Bo Kaap. Echt een prachtige wijk met allemaal gekleurde huizen. Ook erg veel achtergrond informatie gekregen van de gids. Echt een aanrader als je in Kaapstad bent! Op vrijdag nadat mijn klasgenoten vrij waren zijn we weer heerlijk uit eten geweest en daarna op het dakterras bij mij een drankje gedaan. In het weekend een beetje relaxed en op zondag naar Muizenberg strand geweest. Opnieuw een mooie plek dichtbij Kaapstad.