Weekje vakantie

23 juli 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Naar deze week heb ik lang uitgekeken. Heerlijk een week ertussenuit met mijn vader. Woensdag 19 juni 's avonds haal ik hem op van het vliegveld. Ik laat hem de plek zien waar ik al die tijd al heb geleefd en wat mijn tweede huis is geweest. We drinken samen een biertje en proosten op de komende week. Ik heb een heel schema voor ons opgesteld om de tijd zo goed mogelijk te benutten. Donderdagochtend staat de Tafelberg op het programma. Gelukkig is het mooi weer en nemen we de kabelbaan om vervolgens van het geweldige uitzicht te kunnen genieten. Aangezien de Tafelberg dichtbij Camps Bay Beach is, besluiten we om daar ook een kijkje te nemen. Het is een prachtige plek om ff rond te lopen en uit te waaien. De eerste avond gaan we naar Beer House toe. Een fijne plek om 's avonds een biertje te drinken.

Vrijdag is het dan zover, we halen de huurauto op en gaan naar Aquila Game Reserve. Toch wel een must-do wanneer je in Zuid Afrika bent. Wat een luxe was dit en geweldig om twee safari's te doen hier. De dag erna rijden we naar Stellenbosch. Alweer een mooie en heerlijk rustige plek zo midden in de wijnvelden. Na een wandeling gemaakt te hebben, lopen we naar een wijnboerderij. Aangezien het de dag erna vaderdag is, geef ik een wijnproeverij cadeau (nog een must-do in Zuid Afrika). Na een goede nacht rust, gaan we naar Stellenbosch centrum. Heel bekend hier is Oom Samie se Winkel. Wat een leuke plek is dit, je kan er van alles vinden. Een bezoekje aan de Route-44 market staat hierna nog op de planning. Erg druk was het hier maar leuk om een middagje door te brengen. Omdat ik de geweldige zonsondergang op Signal Hill al eerder heb gezien wil ik dit graag ook aan mijn vader laten zien. Hier rijden we dus 's avonds nog naar toe. Een geslaagd weekendje weg!

De laatste dag met de huurauto rijden we de Cape Peninsula tour. Via Chapmans peak Drive komen we bij de eerste stop, Boulders Beach, waar alle schattige pinguins zijn. Vervolgens rijden we naar Cape Point. Na het klimmen naar de top en een geweldig uitzicht rijden we naar de laatste bestemming: Kaap de Goede Hoop. Even de klassieke toeristenfoto maken en dan rijden we terug. Het was nog vroeg dus reden we door naar Canal Walk Mall. Een reusachtig winkelcentrum waar we ook heerlijk gegeten hebben.

Op dinsdag besluiten we naar Robben Island te gaan. Het meest indrukwekkende hier was de rondleiding door een voormalig gevangene. Wat een ellende hebben zij daar meegemaakt zeg. Nu we toch bij Waterfront zijn, struinen we daar de rest van de middag en avond rond. Dit blijft toch wel een van mijn favoriete plekjes in Kaapstad. Woensdag is alweer de laatste dag. Eerst eten we wat bij Food Lovers Market en vervolgens nemen we een uber naar Kirstenbosh Botanical Garden. Ook hier kan je de hele dag wel rondlopen.

Het was een supergeslaagde week die veel te snel voorbij was, maar wat heb ik genoten!!!